Интересни факти за мускулната болка | Аспирин ®

 

Причини и лечение на мускулните болки

В човешкото тяло има повече от 650 различни мускули, всеки от които може да боли по свой начин. Причините за болката варират от разтягания до възпалени мускули, спазми или навяхвания и са също толкова разнообразни, колкото и обхвата на наличните лечения. Мускулната болка обаче се появява предимно в областта на шията, раменете и гърба. Напрежението в гърба  често се бърка със сериозни проблеми с гърба. Тази статия обяснява какво причинява мускулната болка и какво можете да направите за това.

Накратко за най-честите причини за болки в мускулите

Мускулна болка (миалгия) може да се появи, например, след интензивно спортуване или необичайна физическа активност. Въпреки това, липсата на минерали като калций или магнезий, както и някои заболявания (например фибромиалгия) също могат да причинят болки в мускулите.

  • Нараняване на мускулите: Например при спортове, които изискват бързо стартиране и спиране на движенията (футбол, тенис), може да възникне разкъсване, разтягане или натъртване. Последните две от тях причиняват болка при натиск или движение, докато разкъсаните мускулни влакна или мускули допълнително развиват натъртване.
  • Мускулни спазми: Този вид мускулна болка често се причинява от дефицит на магнезий или тежко физическо натоварване при спортуване. Повишеното изпотяване увеличава загубата на магнезий. Това често води до мускулни спазми в прасците.
  • Напрежение в мускулите: Лошата стойка или многото часове, прекарани в седене, допринасят за развитието на напрежение. Грешно движение или слаби мускули също могат да причинят мускулни болки в раменете, врата или гърба. Също така може да се появи и болка в мускулите на врата. Засегнатите области обикновено са твърди на допир и чувствителни към натиск.
  • Заболяване на мускулите: Патогени като бактерии (тетанус) или вируси (грипни вируси) могат да предизвикат възпаление на мускулите. Могат да се появят и невъзпалителни заболявания, например хипотиреоидизмът причинява мускулна болка.

Мускулната болка, особено когато е породена от разтягане или спазми, обикновено изчезва сама. Посетете лекар, ако не знаете какво е причинило болката в мускулите или ако симптомите не се подобрят в рамките на няколко седмици. Това важи и съответно ако подозирате, че имате скъсано мускулно влакно или мускул.

Икона за информация

В човешкото тяло има около 650 различни мускули. Мускулът с най-голяма повърхност е разположен на повърхността на гърба и се нарича широк гръбен мускул (Musculus latissimus dorsi). Най-силният мускул в тялото ни обаче е дъвкателният мускул.

 

Напрежението

е най-честата причина за дифузна мускулна болка

Топлината и движението

са основните средства за облекчаване

Обезболяващи

освобождават блокажите и предлагат подкрепа

 

Какво помага срещу болки в мускулите? Какво можете да направите?

Мускулната болка може да се прояви по много различни начини, като притискане, прищипване или пробождане, които зависят от основната причина. Винаги се консултирайте с лекар ако не сте сигурни каква е причината за Вашите симптоми или ако имате някакви наранявания или заболявания. Вашият лекар може да постави диагноза и да определи подходящото лечение. При мускулни болки това може да е:

  • Физиотерапия
  • Масажи
  • Обезболяващи мехлеми или таблетки
  • Акупунктура

Пациентите могат да избират измежду редица терапевтични подходи за противодействие на мускулната болка, които да прилагат у дома. Когато изпитвате остра болка, първо прекъснете цикъла на болката с болкоуспокояващи, които да Ви осигурят известно облекчение и да предотвратят хроничната проява на болката. Аспирин® Ултра , например, активира механизмите за защита от болката в тялото, като спира сигналите за болката. Тъй като активната съставка има противовъзпалителни свойства, тя допълнително облекчава болката и ще откриете, че отново можете лесно да се движите.

Затопляне. Насочете струя гореща вода от душа към болезненото място или вземете гореща вана с релаксиращи добавки за баня. Инфрачервената светлина, загряващ пластир или обикновена бутилка с гореща вода може да направят чудеса.

И накрая, запазете спокойствие, дори да изпитвате остра болка. Стресът не само играе основна роля в развитието на болката, но освен това я усилва и предизвиква допълнително напрежение. Правете редовни упражнения за отпускане, като йога, автогенни тренировки или упражнения за мускулна релаксация. 

Говорете с Вашия лекар, за да определите правилната терапия за тази болка. Не изчаквайте твърде дълго. Хроничната болка се лекува много по-трудно.

Как да се предотврати болката в мускулите?

Желаете ли да предотвратите острата ежедневна болка в дългосрочен план? Движете се! Редовната физическа активност, която е щадяща за ставите и гърба, като колоездене, плуване или туризъм, ще Ви поддържа мобилни, а костите и мускулите - здрави. Увеличавайте бавно натоварването и винаги отделяйте време, за да загреете правилно. Уверете се, че всякакви наранявания са излекувани и се освободете от наднормено тегло, ако е необходимо. Това също така предпазва  междупрешленните дискове и предотвратява всяващото страх лумбаго.

Аспирин ултра на масата с чаша вода

Преглед на продуктите Аспирин®

Аспирин®таблетки, Аспирин®Комплекс или Аспирин® С? Кой е правилният продукт за мен?

Как да се справим с болките в ставите?

Болката в ставите може да бъде истинско бреме в ежедневието. В крайна сметка ставите са възловите точки на нашите движения. Болката в ставите нарушава последователността на движенията, води до благоприятстващи пози и увреждане на стойката. Тя невинаги е причинена от тежко заболяване. Научете какво можете да направите и как можете да се предпазите от болки в ставите в бъдеще.

  • Най-честите причини за болки в ставите

  • Правилно тълкуване на симптомите

  • Възможни мерки за противодействие

  • Трябва ли да се раздвижват или обездвижват ставите при болка?

Какво причинява болката в ставите?

Болката в ставите може да възникне по различен начин: От една страна, заболявания като ревматизъм, борелиоза или възпаление на ставите (артрит) могат да причинят болка. От друга страна, подобни симптоми също често съпровождат заболявания като грип или морбили. Болките в ставите, по-специално в тазобедрената става или коляното, се проявяват под формата на абразия, което е типична клинична картина за артроза.

За разлика от хроничното износване на ставите, свързано с възрастта (артроза), острата болка в ставите обикновено е резултат от прекомерно физическо натоварване. Това означава механични въздействия, действащи директно върху ставата. Те включват натъртвания, изкълчвания, навяхвания или прекомерно натоварване, например от определени спортове или поради наднормено тегло.

Болката, получена в резултат на това, се разграничава, както следва:

  • Първоначалната болка се появява веднага след движението на ставата.
  • Нощна болка и болка при покой се появяват в покой, често и по време на сън.

Болка при стрес се появява, когато ставата е под напрежение.

Икона за информация

При лечението на болка в ставите е важно да се разграничат механичните от свързаните със заболяване причини. Например, острото възпаление на ставата или нараняванията, причинени от спортуване, се лекуват най-добре от лекар. В повечето случаи Аспирин® Ултра ще облекчи болката. Това дава възможност на ставите да се движат по-добре и позволява целенасочени контрамерки.

Предупреждаващи симптоми

Наранените и преуморени стави причиняват болка. Това е особено често при по-младите хора. В по-напреднала възраст болките в ставите се появяват главно поради остеоартрит. Очевидната болка в ставите може да бъде причинена и от възпаление на синовиалните торбички или сухожилията. Мерките, описани по-долу, са добри възможности за лечение във всички тези случаи. Въпреки това, има някои симптоми, които заслужават специално внимание. По-специално, когато много стави на тялото са засегнати едновременно, време е незабавно да посетите Вашия лекар. Ако се появят следните симптоми, потърсете професионална помощ:

  • Тежко подуване, зачервяване и затопляне на ставите
  • Повишаване на температурата
  • Чувствителна към натиск, болезнена, подута или напукана кожа около ставата
  • Внезапна поява на силна болка

В такива случаи Вашият лекар ще определи причините и ще намери подходящото лечение.

Преумората

е честа причина за появата на остра болка

Артрит

причинява болки в ставите в напреднала възраст

Движението и топлината

подпомагат лечението

Какво можете да направите срещу болки в ставите?

Дълго време се е смятало, че болезнена става трябва да се щади. Този метод не се е доказал като много ефективен. Това дори може да влоши болката, вместо да помогне. Затова останете активни въпреки болките в ставите! Ако спортувате редовно, можете да повлияете положително на ставите си. Физическата активност дава възможност на важни хранителни вещества да навлизат в хрущяла, докато се отделят продуктите от разграждането.

Не всички движения си приличат. Изберете спортове, които са щадящи към ставите, докато в същото време ги движите много. Това включва например:

  • Плуване
  • Колоездене
  • Туризъм
  • Разходка

„Физиотерапевтични тренировъчни пакети“ са от полза за мускулите и ставите. Те укрепват мускулите, което от своя страна стабилизира ставите и насърчава подвижността. Посъветвайте се с Вашия лекар или здравноосигурително дружество за вида физиотерапия, подходяща за Вашите симптоми.

Съществуват някои други възможности, които можете да използвате за справяне с болезнени стави

  • В допълнение към тренировките за издръжливост, силовите тренировки са важни за Вашите стави. Колкото по-силни са окръжаващите мускули, толкова повече могат да балансират външното напрежение.
  • Избягвайте едностранното натоварване. Това се случва например при носене на тежки чанти или кутии.
  • Намалете наднорменото тегло. Всеки килограм в излишък натоварва прекомерно ставите Ви, дори да не го забелязвате веднага. В дългосрочен план обаче износването ще стане очевидно. Острата болка също може да бъде сведена до минимум чрез намаляване на теглото.
  • Прекъснете цикъла на болката с болкоуспокояващи. Това дава на ставата известно облекчение и Ви позволява да изпълнявате специфични двигателни упражнения по-безболезнено.
  • Топлината или студът могат да помогнат за облекчаване на болката и отпускане на околните мускули.